fredag 19 augusti 2011

Dramatiska moln




Fredagen kom minsann med vindar av det starkare slaget här i Skåne. Jösses, som det blåser ikväll - jag kan nästan höra hur plommonen rasar i marken där jag sitter och kurar i soffan! Drömmer mig bort till programmet Växthusdrömmar med Claus Dalby. Såg ni det? Tänk att ha lådvis med lökar, ja att lassa hela skottkärran full som han gjorde i kvällens avsnitt. Underbart!

Fast just nu känns ju våren rätt långt borta när den första hösten just börjat göra sig påmind. Under en biltur ute på landet i eftermiddag såg jag de första färgskiftningarna i träden, så nog är den på gång alltid. Nu ökar vinden utanför och mörkret är mörkare än på länge. Strandliv och grillkvällar verkar så avlägsna plötsligt, var det verkligen bara någon vecka sen? Bilden är från tidigare ikväll, då det redan syntes att det var väderomslag på gång. Häftiga moln, eller hur?

Hoppas att ni alla har en skön fredagskväll och att det blir riktigt bra trädgårdsväder i helgen! Själv hoppas jag kunna börja förbereda för staketbygge.

Kram från
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...