lördag 27 augusti 2011

Plommonpassion?

Då var det skördetid i plommonträdet. Synd bara att alla måste mogna exakt samtidigt! Man får ju en total överdos på plommon, varje år samma sak. Jag tar med mig till jobbet, delar ut på dagis, hojtar till mig grannar som går förbi och frågar om de vill ha. Samt bakar paj, kokar marmelad och fryser in. I år är skörden lite mindre och det är faktiskt skönt...Här är receptet på plommonmarmelad som jag lovade dela med mig av sist jag skrev om mina fruktträd. Kanelsmaken gör det lilla extra, testa så får ni se!


































Jag skulle vilja passa på och tacka för alla fina och glada kommentarer jag får, det värmer verkligen och så är ni ofta så himla roliga! :) Välkomna också alla som just hittat hit och ett extra glatt hej till mina senaste följare. Kul att ni vill hänga här med mig!

Hoppas ni har en fin lördagskväll allihop. Här vräker regnet ner, men säg den kväll den senaste tiden när det inte gjort det? ;)

Kram från
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...