onsdag 7 september 2011

Grönaste grönt

Datorkrasch, ett sånt oerhört tråkigt ord för en som just kommit igång med bloggandet. Nu är datorn hos doktorn och jag får snällt mobilblogga istället. Vilket betyder att ni får hålla till godo med lite sämre bilder och lite kortare text denna onsdag, tyvärr.

I natt blåste resterna av orkanen Irene förbi Skåne, och för oss som har hela huset inklätt i byggnadsställningar var det lite nervöst att höra vinden slita i presenningarna som täcker vår taklösa övervåning just nu. Dessutom vräkte regnet ner. Men de höll!

Tack för ert engagemang i mina krusbärs-kryp. Larver gör ingen glad, men nästa år ska jag göra livet surt för dem om de försöker sig på en ny attack. Med alla er experter på min sida skulle de bara våga! ;)

Tack också fina Maria med bloggen Sabelhagens olivlund som givit mig en award. Vilket härligt sätt att göra någon glad på! Så fort min trötta dator behagar fungera igen ska jag svara på de frågor som medföljer denna fina utmärkelse. Titta gärna in hos Maria och hennes spännande blogg om trädgårdslivet i Göteborg och drömmen om ännu en trädgård i vackra Kroatien.

Och rubriken på detta inlägg då, vad har den med allt detta att göra? Inget egentligen, mer än ett stilla konstaterande att allt regn inte bara varit gynnsamt för alla kryp och svampsporer som invaderat våra trädgårdar. I år är gräset faktiskt grönare på den här sidan!

 
Håll nu tummarna för att dator-skrället snabbt går att laga!

Kram från



Posted using BlogPress from my iPhone
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...