söndag 20 maj 2012

Uppdrag grus slutfört!

Suck och stön, pust och stånk! Som vi har slitit idag för att få all singel på plats! Men det har ju varit världens härligaste väder, bättre kunde det inte bli för att slutföra vårt "lilla" projekt. Med hjälp av snälla släktingar som bistod med muskelkraft, barnpassning och hejarop så gick det - nu ikväll körde vi den sista skottkärran med grus, packade paddan på det hyrda släpet och hann till och med plantera växterna i den nya rabatten. Och tadaaa!







Det var ju helt klart värt att fira, så vi öppnade en flaska bubbelvin som vi drack sittande på vår alldeles nya plats. Så kul det är att se sin trädgård från en annan vinkel plötsligt! Det enda som återstår nu är att bygga spaljéväggen bakom soffan samt att koppla in el så att vi kan fixa vattenblänk med pump i zinkbaljan. Vi är riktigt, riktigt nöjda. Och det blev ju faktisk nästan exakt som jag tänkte mig det då i våras. Minns ni?

Det ska bli härligt att se det "lumma till sig" runt omkring och när elefantgräset nått sin fulla höjd och klätterväxterna börjat sin väg upp i spaljén kommer det att bli rätt så ombonat. Pallkragarna kommer förhoppningsvis att bågna av rosenskära och zinnia och det fina luktärtstornet från Löddeköpinge plantskola att bli fullt av blommande väldoft. I ena kanten mot sittplatsen har jag dessutom sått grekisk lövkoja, för ännu mer väldoft särskilt på kvällen. Och så plåtkanterna som kommer att rosta så snyggt och bli fina ihop med spaljéns armeringsmatta. Ja, det blir finfint!

Men nu värker ryggen, bonnbrännan jag fått i nacken blossar och fötterna är så smutsiga så att det krävs en grovsanering om jag ska kunna visa mig på jobbet imorgon. Dessutom har liten Tage blivit febrig och prickig mitt i alltihopa. Extra tidig kojning bredvid honom blir det alltså för denna mycket trötta, mycket glada och fullständigt trädgårdstokiga mamma. Godnatt på er!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...